Olaszországi nyaralás

Címkék: Kirándulások

A Marcali Százszorszép Gyermekotthonból 6 gyermek, a Nagyszakácsi Gyermekotthonból 12 gyermek Olaszországban, Fiumicelloban töltött el felejthetetlen 6 napot. Több éve tartó barátságnak köszönhetjük a meghívást, melyet nagy örömmel fogadtunk.

Megérkezésünkkor olasz vacsorával, és üdvözlő plakátokkal, változatos programokkal vártak bennünket barátaink.  A szálláshelyünk Fiumicello parókiáján volt, aminek puritánságán mindannyian meglepődtünk. Vacsora után disco-ban ismerkedtek egymással a magyar és olasz gyerekek, akik szintén részt vettek a számunkra szervezett programokon.

Az első napon, kihasználva a ragyogó napsütést, Gradoba kirándultunk a tengerpartra. Rövid városnézés után a strandon élveztük a tenger hűs vízét.

Másnap találkoztunk Fiumicello polgármesterével, és az Ifjúsági Kormány képviselőivel, akikkel kölcsönösen válaszoltunk egymás kérdéseire a helyi önkormányzat működésével, szokásokkal, kultúrával kapcsolatosan. A találkozó után városnézésre került sor, ahol bepillanthattunk egy kicsit a város életébe. Délután ügyességi vetélkedőt szerveztek a gyerekeknek, ahol a csapatok vegyesen magyar-olasz gyerekek együtt versengtek.

Vacsora előtt a helyi szokásnak megfelelően, Istentiszteleten vettünk részt, mely mindenki számára nagy élményt nyújtott, mert Magyarországon ebben a formában még ilyen élményben nem volt részünk.

Vasárnap délelőtt, a helyi nagy gyümölcs és zöldségfarmra látogattunk, ahonnan évente két alkalommal kapunk adományt, az évszaknak megfelelően zöldségeket, gyümölcsöket. Délután Aquileiaba kirándultunk, ahol a Bazilikát csodálhattuk meg, amit fagyizás és városnézés követett.

Vacsora után, a helyi sportcsarnokban, egy fergeteges előadáson vehettünk részt, ahol a fiumicelloi görkorcsolya csoport mutatta be műsorát.

Hétfőn Triesztben, a Miramare kastélyban és környezetében gyönyörködhettünk.

Este, a közel 100 fős búcsúvacsora kissé könnyesre sikeredett, mert nagy barátságok kötődtek a gyerekek között. Mi felnőttek, pedig találkozhattunk azokkal az emberekkel, akik támogatták, hogy ez a találkozás létrejöhessen, és akik továbbra is egy évben két alkalommal adományokkal támogatnak bennünket.